Aktualita

Květen

Anifilm – 6. 5.

Jako každoročně i letos patřilo město festivalu animovaného filmu. Naše třída se v doprovodu paní učitelky Tošovské také zúčastnila a zhlédla klasickou pohádku Pyšná princezna.

Májové zpívání – 15. 5.

Tento den proběhl již 3. ročník setkání pěveckých těles někdejších ZŠ praktických a škol speciálních. Krásným zpěvem a tanečními kreacemi děti zaplnily svátečně vyzdobený interiér  kostela sv. Vincence z Pauly na Perštýně. Setkání se zúčastnily skupiny z celkem pěti škol našeho regionu. Program byl pestrý, dobře připravený a bezvadně provedený. Děti byly nadšené a v závěru projevily přání se příští rok při této příležitosti opět setkat.

Masožravky: vzdělávací program ksežrání – 20. 5.

Botanická zahrada v Liberci – to je pojem. Využili jsme nabídnuté příležitosti a zúčastnili se programu s lákavým názvem. Zklamaný nebyl nikdo. Nejenže se děti seznámily (velmi zábavnou a poutavou formou) s rostlinami, které ke své existenci potřebují „maso“, ale také si je mohly doslova osahat a na vlastní kůži pocítit, jak funguje třeba velmi rychle reagující mucholapka. Každý si pak domů odnesl vyplněný pracovní list spolu s aršíkem samolepicích obrázků masožravek.

Šestý smysl – vzdělávací program – 20. 5.

Aby toho nebylo málo, ještě týž den jsme stačili „doběhnout“ do IQlandie, kde jsme byli objednáni na program uvedený v nadpisu tohoto příspěvku. Celou zhruba hodinu a půl se dětem věnovala skupinka tří zdejších lektorů (zapojil se i pedagogický doprovod), aby dětem hravou formou předala zajímavé informace o fungování lidských smyslů. Program byl hodně zážitkový, a tak lze předpokládat, že děti nově získané poznatky nikdy nezapomenou.

Advaita – preventivní program – 22. 5.

Poslední plánovanou akcí tohoto měsíce byla návštěva dvou lektorek z neziskové organizace Advaita, které přišly s programem zaměřeným na prevenci proti šikaně. Děti seděly v kroužku, dozvěděly se spoustu nových poznatků, vyměnily si názory a některé i své zkušenosti se šikanou, měly možnost písemně odpovídat na otázky týkající se šikany a odpovědi si následně společně prezentovat.