Třídní učitel/ka:
Asistentky pedagoga:
Monika Kyzljaková
Konzultační hodiny:
PONDĚLÍ 13-14
(po předchozí domluvě)
Pár slov o třídě:
Třídu IV S navštěvují 4 chlapci a 2 dívky.
Jedná se o pátý a desátý ročník.
Výuka jednotlivých žáků probíhá podle ŠVP odpovídajících jejich zařazení
- Prakticky životem – ŠVP pro základní vzdělávání, platný od 1. 9. 2021
- Škola pro život – ŠVP pro základní školu speciální díl I, platný od 1. 9. 2020
v oblastech Jazyk a jazyková komunikace, Matematika a její aplikace, Informatika, Člověk a jeho svět, Umění a kultura, Člověk a zdraví a Člověk a svět práce.
Naším cílem je, aby se dětem ve třídě líbilo, cítily se v ní bezpečně a mohly tak co nejlépe rozvíjet své schopnosti a dovednosti.
Vyučování probíhá v tematických blocích. Při práci využíváme prvky projektového vyučování, prožitkového učení, montessori pedagogiky a metodiky Grunnlaget. Výuka probíhá v různých prostředích – ve třídě, v odborných učebnách, relaxačních místnostech, tělocvičně, na školní zahradě, ale i v okolí školy či přírodě. Nedílnou součástí výuky jsou také aktivity kulturního či sportovního charakteru (návštěvy Naivního divadla, PKO Liberec, Trampolíny Patrmann, bruslení v Areně…), exkurze do ZOO Liberec, Botanické zahrady Liberec, Ekocentra v Oldřichově v Hájích, Střediska ekologické výchovy libereckého kraje STŘEVLÍK nebo návštěvy multismyslových programů v Motyčkovic klice.
Při výuce uplatňujeme metodiku strukturovaného učení – vizualizaci, strukturalizaci, individuální přístup a motivaci. Zaměřujeme se na rozvoj celé osobnosti dítěte – hrubou i jemnou motoriku, grafomotoriku, zrakové i sluchové vnímání a rozlišování, socializaci a také na komunikaci. Při rozvíjení komunikačních dovedností využíváme prvky alternativní a augmentativní komunikace (systém Arasaac), se kterými se děti setkávají nejen ve třídě, ale i v rámci celé budovy školy. Trénujeme také
trpělivost při práci, práci s chybou, sociální dovednosti, zvládání změn a práci s emocemi. U každého dítěte respektujeme jeho individuální pracovní tempo a podle potřeby zařazujeme do výuky relaxační prvky.
Vážíme si nadstandardní spolupráce s rodiči, kterým touto cestou děkujeme. Díky nim jsme získali do třídy například hudební nebo logopedické pomůcky.