Třídní učitel/ka:
Mgr. Alexandra Těhníková
Asistentka pedagoga:
Monika Kyzljaková
Konzultační hodiny:
pondělí 13-14 hodin
Pár slov o třídě
Třídu II S navštěvuje 6 chlapců a 1 dívka s diagnózou PAS (poruchy autistického spektra).
Jedná se o druhý ročník.
Výuka 5 žáků probíhá podle ŠVP „Škola pro život – ŠVP pro základní školu speciální díl I, platný od 1. 9. 2025“ v předmětech Český jazyk, Počty, Člověk a jeho svět, Hudební výchova, Tělesná výchova a Pracovní činnosti. Výuka 2 žáků probíhá podle ŠVP „Škola pro život – ŠVP pro základní školu speciální díl 2, platný od 1. 9. 2025“ v předmětech Rozumová výchova, Řečová výchova, Smyslová výchova, Hudebně pohybová výchova, Tělesná výchova a Pracovní činnosti.
Naším cílem je, aby se dětem ve třídě líbilo, cítily se v ní bezpečně a mohly tak co nejlépe rozvíjet své schopnosti a dovednosti.
Vyučování probíhá v tematických blocích. Při práci využíváme prvky projektového vyučování, prožitkového učení, montessori pedagogiky a metodiky Grunnlaget. Výuka probíhá v různých prostředích – ve třídě, v odborných učebnách, relaxačních místnostech, tělocvičně, na školní zahradě, ale i v okolí školy či přírodě. Nedílnou součástí výuky jsou také aktivity kulturního či sportovního charakteru, exkurze do zoo či botanické zahrady Liberec.
Při výuce uplatňujeme metodiku strukturovaného učení – vizualizaci, strukturalizaci, individuální přístup a motivaci. Zaměřujeme se na rozvoj celé osobnosti dítěte – hrubou i jemnou motoriku, grafomotoriku, zrakové i sluchové vnímání a rozlišování, socializaci a samozřejmě také na komunikaci. Při rozvíjení komunikačních dovedností využíváme prvky alternativní a augmentativní komunikace (piktogramy ARASAAC), se kterými se děti setkávají nejen ve třídě, ale i v rámci celé budovy školy. Trénujeme také trpělivost při práci, práci s chybou, sociální dovednosti, zvládání změn a práci s emocemi. U každého dítěte respektujeme jeho individuální pracovní tempo a podle potřeby zařazujeme do výuky relaxační prvky.
